3 błędy, które możesz popełniać podczas używania hantli

Hankle

by admin
0 comment
Hantle

Hantle są jednym z najczęściej używanych elementów sprzętu do ćwiczeń i nie bez powodu. Są na tyle przystępne, że można je mieć w domowej siłowni, są łatwe w obsłudze i można nimi wzmocnić każdy mięsień w ciele.

Jeśli więc chcesz wzmocnić swoje mięśnie lub Twoje BMI jest nieprawidłowe i szukasz ciekawych ćwiczeń, zapoznaj się z poniższym artykułem.

Używanie tej samej pary hantli do wszystkich ćwiczeń

Dlaczego to jest błąd?

Nie wszystkie mięśnie mają taką samą siłę. Podnoszenie ciężarów, które są zbyt lekkie, nie jest skuteczne we wzmacnianiu ciała, ale to, co jest znacznie gorsze, to podnoszenie ciężaru, który jest zbyt ciężki i naraża cię na ryzyko naciągnięcia lub zerwania mięśnia.

Rozwiązanie

Używaj różnych ciężarów, aby efektywnie ćwiczyć mięśnie. Miej w ręku zestaw hantli o różnych ciężarach i w zależności od trudności ćwiczenia i siły mięśni możesz zmieniać ciężar. Będziesz wiedział, że ciężar hantli jest prawidłowy, gdy mięśnie zmęczą się po ośmiu do dwunastu powtórzeniach. Przestrzegaj tej zasady podczas podnoszenia ciężarów, a uzyskasz szybsze rezultaty.

Ćwiczysz z napiętymi mięśniami

Dlaczego to jest błąd?

Trening siłowy polega na pracy mięśni, ale ważne jest, aby rozluźnić ciało, aby całkowicie skupić się na szczegółach ćwiczenia, czy to na ćwiczeniach w domu czy na siłowni. Dzięki temu będziesz ćwiczyć z prawidłową formą, co zapobiegnie kontuzjom.

Rozwiązanie

Unikaj napinania mięśni, które nie są konkretnie ukierunkowane przez ćwiczenie. Na przykład, wykonując rozciąganie tricepsów, nie napinaj ramion, po prostu mocno chwyć hantle w ręce lub ściśnij pośladki.

Ćwiczenie w tym samym rytmie

Dlaczego to jest błąd?

Kiedy podążasz za rytmem swojej ulubionej muzyki treningowej, łatwo jest wejść w grę pozwalając pędowi przez ruch ciała pomóc przenieść ciężar hantli, zamiast kontrolować ruch. Zbyt szybka jazda w górę lub w dół oznacza, że nie wykorzystujesz pełnego zakresu ruchu mięśni, co oznacza, że tracisz czas.

Rozwiązanie

Zwolnij tempo wykonywania powtórzeń. Spróbuj również zmienić prędkość (przykładem jest podnoszenie ciężaru przez liczbę czterech i opuszczanie ciężaru przez liczbę ośmiu). Pozostając w pełnej kontroli nad hantlem i zwracając uwagę na swoją formę, zapewnisz sobie maksimum korzyści z każdego ruchu.

Przetrenowanie lub używanie zbyt ciężkich hantli

Dlaczego to jest błąd?

Łatwo wpaść w pułapkę myślenia, że trzeba podnosić jak największe ciężary, aby zobaczyć postępy, jednak może to przynieść efekt przeciwny do zamierzonego i doprowadzić do kontuzji lub przetrenowania.

Rozwiązanie

Jeśli nie możesz skończyć zestawu bez zrobienia przerwy lub poważnej modyfikacji formy, to znak, że powinieneś zmniejszyć ciężar, aż znajdziesz swoją idealną wagę. Wykonywanie ćwiczeń prawidłowo przy niższym ciężarze będzie trenować cię lepiej w dłuższej perspektywie niż masywniejsze ciężarki, jeśli nie trenujesz prawidłowo. Pamiętaj także, że ćwiczenia w ciąży ze zbyt ciężkimi hantlami są stanowczo zakazane, także nie przemęczaj się, jeśli jesteś w zaawansowanej ciąży. Kobiety w ciąży powinny unikać zbyt intensywnych ćwiczeń.

 

You may also like