BMW M3 Touring 2022. G81 po raz pierwszy jako M kombi

BMW M3

by admin
0 comment
BMW M3

BMW M3 Touring 2022 zbliża się do oficjalnej premiery. Na temat auta wiadomo już jednak całkiem sporo. Co zaoferuje pierwsze w historii M3 kombi?

BMW M3 nigdy nie było kombiakiem!

 

BMW M3 BMW M3 zadebiutowało w roku 1985. I choć od początku znakiem rozpoznawczym tego auta stał się zestaw spojlerów, moc i świetne prowadzenia, aż do połowy lat 90. M-trójka występowała wyłącznie z nadwoziem typu coupe lub kabrio.

W roku 1994 do gamy dołączyła wersja sedan, która… nie specjalnie przyjęła się na rynku. Dlatego jej historia na pewien czas zakończyła się wraz z końcem modeli generacji E36.

Sedan powrócił w przypadku M-trójki E92, a w przypadku modelu F80 stał się typem dominującym. To wtedy M-trójka coupe zamieniła się bowiem w M-czwórkę.

 

M3 G81 w wydaniu… sportowo-rodzinnym

 

Przypomnienie krótkiego rysu historycznego BMW M3 miało tak naprawdę jeden cel. Chodziło o pokazanie tego, że legendarna już M-trójka nigdy nie była kombi. I w tym roku, a właściwie to za kilka dni, ma się to zmienić.

Pierwsze w historii BMW M3 Touring pokaże swoją twarz podczas Goodwood Festival of Speed. Co wiadomo o aucie? Stylistyka raczej nikogo nie zaskoczy.

To nadal będzie BMW serii 3 G81, jednak z dużo większą dozą sportowych akcentów. Standardem będą spojlery, dyfuzory oraz olbrzymie obręcze aluminiowe.

 

BMW M3 Touring 2022, czyli 3 litry, 510 koni i 650 Nm

 

Prawdziwe emocje zaczną się we wnętrzu. I wcale nie mówimy o dwóch ekranach – pierwszym o wielkości 14,9 cala na szczycie konsoli i drugim o wielkości 12,3 cala w miejscu zegarów. Siadając za kierownicą M-trójki Touring wchodzi się bowiem do świata… osiągów!

BMW M3 Pod maską auta ma zostać ukryty 3-litrowy, rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy sparowany z układem twin-turbo. To poskutkuje wygenerowaniem aż 510 koni mocy i 650 Nm momentu obrotowego.

 

Jak przyspiesza BMW M3 Touring G81?

 

Wszystko wskazuje na to, że BMW M3 Touring 2022 postawi na 8-biegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną. Napęd będzie transferowany na cztery koła oczywiście za pośrednictwem układu xDrive „stuningowanego” przez dywizję M i opartego w dużej mierze na napędzie tylnym.

Jak bardzo te dane przełożą się na osiągi? Tak skonfigurowany sedan osiąga pierwszą setkę w 3,5 sekundy. Kombi będzie zatem pewnie o jakieś 0,1 do 0,2 sekundy wolniejsze, czyli nadal okaże się piekielnie szybkie!

 

Pierwsza M-trójka kombi była już na Nurburgring

 

Prędkość, sposób prowadzenia i trakcję w przypadku pierwszego BMW M3 Touring potwierdza jeszcze jeden fakt. W ostatniej z zapowiedzi przedstawiciele bawarskiej marki zdradzili, że kombi z serii M przeszło już testy na torze Nurburgring Nordschleife.

Oficjalny czas? Na razie Niemcy uchylili tylko rąbka tajemnicy zaznaczając, że auto weszło do ligi pojazdów robiących okrążenie w około 7 minut. To oznacza m.in. Mercedesa AMG GT R Pro, Porsche 911 GT3 RS, McLarena 720S czy Ferrari 488 GTB. Zaszczytne grono…

You may also like