BMW M3 Touring 2022 zbliża się do oficjalnej premiery. Na temat auta wiadomo już jednak całkiem sporo. Co zaoferuje pierwsze w historii M3 kombi?
BMW M3 nigdy nie było kombiakiem!
BMW M3 zadebiutowało w roku 1985. I choć od początku znakiem rozpoznawczym tego auta stał się zestaw spojlerów, moc i świetne prowadzenia, aż do połowy lat 90. M-trójka występowała wyłącznie z nadwoziem typu coupe lub kabrio.
W roku 1994 do gamy dołączyła wersja sedan, która… nie specjalnie przyjęła się na rynku. Dlatego jej historia na pewien czas zakończyła się wraz z końcem modeli generacji E36.
Sedan powrócił w przypadku M-trójki E92, a w przypadku modelu F80 stał się typem dominującym. To wtedy M-trójka coupe zamieniła się bowiem w M-czwórkę.
M3 G81 w wydaniu… sportowo-rodzinnym
Przypomnienie krótkiego rysu historycznego BMW M3 miało tak naprawdę jeden cel. Chodziło o pokazanie tego, że legendarna już M-trójka nigdy nie była kombi. I w tym roku, a właściwie to za kilka dni, ma się to zmienić.
Pierwsze w historii BMW M3 Touring pokaże swoją twarz podczas Goodwood Festival of Speed. Co wiadomo o aucie? Stylistyka samochodu raczej nikogo nie zaskoczy.
To nadal będzie BMW serii 3 G81, jednak z dużo większą dozą sportowych akcentów. Standardem będą spojlery, dyfuzory oraz olbrzymie obręcze aluminiowe.
BMW M3 Touring 2022, czyli 3 litry, 510 koni i 650 Nm
Prawdziwe emocje zaczną się we wnętrzu. I wcale nie mówimy o dwóch ekranach – pierwszym o wielkości 14,9 cala na szczycie konsoli i drugim o wielkości 12,3 cala w miejscu zegarów. Siadając za kierownicą M-trójki Touring wchodzi się bowiem do świata… osiągów!
Pod maską auta ma zostać ukryty 3-litrowy, rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy sparowany z układem twin-turbo. To poskutkuje wygenerowaniem aż 510 koni mocy i 650 Nm momentu obrotowego.
Jak przyspiesza BMW M3 Touring G81?
Wszystko wskazuje na to, że BMW M3 Touring 2022 postawi na 8-biegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną. Napęd będzie transferowany na cztery koła oczywiście za pośrednictwem układu xDrive „stuningowanego” przez dywizję M i opartego w dużej mierze na napędzie tylnym.
Jak bardzo te dane przełożą się na osiągi? Tak skonfigurowany sedan osiąga pierwszą setkę w 3,5 sekundy. Kombi będzie zatem pewnie o jakieś 0,1 do 0,2 sekundy wolniejsze, czyli nadal okaże się piekielnie szybkie!
Pierwsza M-trójka kombi była już na Nurburgring
Prędkość, sposób prowadzenia i trakcję w przypadku pierwszego BMW M3 Touring potwierdza jeszcze jeden fakt. W ostatniej z zapowiedzi przedstawiciele bawarskiej marki zdradzili, że kombi z serii M przeszło już testy na torze Nurburgring Nordschleife.
Oficjalny czas? Na razie Niemcy uchylili tylko rąbka tajemnicy zaznaczając, że auto weszło do ligi pojazdów robiących okrążenie w około 7 minut. To oznacza m.in. Mercedesa AMG GT R Pro, Porsche 911 GT3 RS, McLarena 720S czy Ferrari 488 GTB. Zaszczytne grono…
- Power Nap – jak działa i jakie przynosi korzyści? - 19 marca, 2025
- Jak pisać z Kobietą, żeby za tobą tęskniła? Sztuka budowania emocjonalnego przywiązania - 17 marca, 2025
- AI w marketingu internetowym - 17 marca, 2025