GoESGbySAR – Ideały na zewnątrz, wyzwania wewnątrz

GoESGbySAR

by admin
0 comments
GoESGbySAR

GoESGbySAR – Ideały na zewnątrz, wyzwania wewnątrz

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z partnerami branżowymi rozpoczyna kolejną odsłonę projektu GoESGbySAR, który ma na celu wyznaczenie nowych standardów odpowiedzialnego przywództwa w branży marketingowej. Projekt ten odpowiada na kluczowe wyzwania, przed którymi stoją firmy w obliczu rosnącego znaczenia zrównoważonego rozwoju. W ramach jego kontynuuacji, liderzy kluczowych firm spotkają się 24 października przy Okrągłym Stole, aby wspólnie wyznaczyć wartości potrzebne do rozwijania odpowiedzialnego przywództwa w firmach.

 

W ramach projektu GoESG Stowarzyszenie SAR oraz partnerzy branżowi, w tym IAA, IAB, OFBOR, KIG, POR i PSML, omawiają kluczowe aspekty zrównoważonego rozwoju, tworząc nowe standardy dla sektora marketingowego. Odpowiedzialne przywództwo staje się tu priorytetem, a liderzy są zachęcani do wprowadzania etycznych praktyk, które zyskają uznanie nie tylko na zewnątrz, ale przede wszystkim wewnątrz firm – tylko takie zasady są w stanie przyciągnąć do pracodawców i utrzymać  w zespołach młode talenty i zwiększyć konkurencyjność firm je wprowadzających.

 

W ostatnich latach firmy z sektora komunikacyjnego i ich klienci, coraz częściej promują swoje zaangażowanie w ESG, deklarując dbałość o ekologię, różnorodność i etykę. Jednak pomiędzy deklaracjami a rzeczywistością istnieje przestrzeń do refleksji. GoESGbySAR odpowiada na pytanie dotyczące rzeczywistego wdrażania ESG na co dzień, zarówno w komunikacji z konsumentami, jak i wewnątrz firm reklamodawców czy wewnątrz agencji komunikacyjnych.

 

– Branża marketingowa ma unikalną rolę w kreowaniu wizerunku – nie tylko klientów, ale także swojego. Coraz więcej firm promuje różnorodność i odpowiedzialność społeczną na zewnątrz, jednak w rzeczywistości codzienne działania wewnątrz firm mogą odbiegać od tych ideałów – zauważa Anna Zimecka, współtwórczyni projektu GoESGbySAR.

 

Wyzwania związane z wdrażaniem ESG dotyczą przede wszystkim liderów, którzy wyznaczają kierunek rozwoju firm. To na nich spoczywa odpowiedzialność za wprowadzanie wartości takich jak uczciwość, szacunek do praw człowieka, odpowiedzialność za otoczenie i transparentność. Firmy, które autentycznie włączają te zasady do swojej codziennej pracy, zyskują przewagę – zarówno w kontekście wyników biznesowych, jak i pozytywnego wpływu społecznego.

 

– Raport Accenture i World Economic Forum pokazuje, że firmy realizujące praktyki ESG notują wyższą rentowność o 21%, a według Harvard Business Review wzrasta zaangażowanie pracowników aż o 30% w takich organizacjach – podkreśla Ewa Góralska, członek Zarządu SAR, odpowiedzialna za projekt GoESGbySAR.

 

GoESGbySAR wspiera liderów w dążeniu do wdrażania zrównoważonych praktyk w codziennym zarządzaniu. Projekt promuje otwarty dialog z zespołami oraz tworzenie kultury organizacyjnej opartej na wartościach ESG. Dzięki temu firmy mogą budować autentyczne relacje z pracownikami i interesariuszami, które wykraczają poza powierzchowną komunikację PR-ową.

 

– Autentyczność zamiast perfekcji – to kluczowe hasło naszego projektu – dodaje Góralska. – Działania ESG to proces, który wymaga czasu i odwagi. Zrozumienie wyzwań, jakie się z nim wiążą, pozwala liderom stawać się autentycznymi ambasadorami zmian.

 

***

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową. Obecnie to jest 125 podmiotów, a wśród nich agencje full service, mediowe, brand design & consulting, event marketingowe, interaktywne, AdTech, komunikacji i PR oraz domy produkcyjne. SAR tworzy platformy wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku, m.in. organizując konferencje, programy edukacyjne, a także prowadząc i wspierając badania branżowe. SAR opracowuje, systematyzuje i popularyzuje standardy przetargowe oraz dobre praktyki biznesowe. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy komunikacyjne konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award oraz KTR. SAR promuje środowiska reklamowe w Polsce, a wraz z Konfederacją Lewiatan prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Od 1999 r. SAR należy do European Association of Communications Agencies (EACA) i jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl


Kontakt dla mediów:
ESG@SAR.org.plmedia@sar.org.pl

admin
Latest posts by admin (see all)

You may also like