Jak zrzucić brzuch u faceta?

Brzuch

by admin
0 comment
Jak zrzucić brzuch u faceta
Dzisiaj prawie wszędzie widzimy idealne, wysportowane sylwetki – zarówno damskie, jak i męskie. Płaskie brzuchy, mięśnie, praktycznie niewidoczna tkanka tłuszczowa – czy tak wyglądają dzisiejsze standardy piękna?
Co prawda ciałopozytywność staje się coraz bardziej popularna, i powoli dogania popularność gonienia za idealnym ciałem. Jednak nadal wielu z nas chce wyglądać tak, jak modele z Instagrama. 
Pierwszym krokiem do osiągnięcia idealnej sylwetki jest zrzucenie brzucha. Z odstającym, nieestetycznym brzuchem zmaga się naprawdę wielu mężczyzn. Nieestetycznym? Nie do końca – przecież naprawdę wiele kobiet deklaruje, że „tatusiowy” brzuszek może wyglądać u mężczyzny naprawdę bardzo dobrze.
Jeśli jednak Ty, jako mężczyzna nie podzielasz tego zdania, i w końcu chciałbyś pozbyć się nadprogramowego tłuszczu z tej okolicy, zapraszamy do przeczytania naszego poradnika, z którego dowiesz się między innymi: czym grozi otyłość brzuszna, czy piwny brzuch to mit, czym jest trening interwałowy i czemu jest aż tak skuteczny, czy da się schudnąć stosując tylko treningi cardio, oraz jak schudnąć w miarę jak najszybciej, ale jednocześnie zdrowo. 

Zapraszamy do lektury!

Czym grozi otyłość brzuszna?

Aby wyjaśnić, jakie mogą być skutki otyłości brzusznej, poza niezbyt estetycznym wyglądem ciała, warto zrozumieć, skąd ta się bierze. Raczej nikogo nie zdziwi fakt, że otyłość brzuszna jest spowodowana oczywiście przez nieprawidłowe odżywianie na co dzień. Jeśli Twoje nawyki żywieniowe odbiegają daleko od zdrowego trybu życia, możesz być narażony na tę chorobę. Na jej rozwój składa się także brak aktywności fizycznej oraz nieregularnie spożywanie posiłków. 

Co może Ci grozić, jeśli cierpisz na otyłość brzuszną? Z pewnością sam potrafisz wymienić przynajmniej jeden skutek, jakim są bóle pleców czy kolan. Ciężar Twojego ciała nie działa dobrze na kości, dlatego mogą pojawiać się bóle w okolicach lędźwi oraz bóle stawów. Jednak otyłość brzuszna zwiększa także ryzyko znacznie poważniejszych chorób, takich jak:

  • cukrzyca typu 2 
  • nadciśnienie 
  • choroby układu krążenia 
  • zaburzenia gospodarki cholesterolowej
  • nowotwory

Nie jest powiedziane, że te choroby na pewno wystąpią w Twoim przypadku, jednak przy otyłości brzusznej znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo ich wystąpienia. Dlatego postaraj się pozbyć zbędnych kilogramów w zdrowy sposób. 

Skąd się bierze piwny brzuch?

Piwny brzuch kojarzony jest przez większość społeczeństwa z otyłością wynikającą z picia alkoholu. Ten bowiem zawiera naprawdę dużo kalorii. Zwłaszcza picie piwa wpływa niekorzystnie na wygląd naszego brzucha. Jednak piwny brzuch to nie tylko efekt wieczornego odpoczynku przed telewizorem czy komputerem. Piwny brzuch to po prostu otyłość brzuszna, na której występowanie składają się różne czynniki, takie jak:

  • wiek
  • palenie tytoniu 
  • nieodpowiednia dieta 
  • brak ruchu 
  • nadmiar stresu
  • mała ilość snu

Trening interwałowy – to jest to

Na spalanie tłuszczu, poza oczywiście dobrą, niskokaloryczną dietą znacznie wpływa zwiększona ilość aktywności fizycznej. Dla osób zaawansowanych polecany jest szczególnie trening interwałowy. Co to takiego?

Trening interwałowy to forma treningu cardio, czyli takiego, którego głównym celem jest spalenie tkanki tłuszczowej. Na treningu interwałowym przeplata się ze sobą na przemian intensywny wysiłek i umiarkowany. Tak więc, dla przykładu jest to intensywny, szybki bieg przeplatany z truchtem lub spacerem.

Interwały nie są zalecane dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem, jednak jeśli jesteś osobą nieco bardziej zaawansowaną, taka forma treningu może jeszcze skuteczniej pomóc Ci w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Dlaczego? Krótko mówiąc, trening interwałowy powoduje, że proces spalania tłuszczu trwa dłużej, nawet po treningu, oraz jest znacznie bardziej efektywny. 

Właśnie dlatego warto zacząć już teraz, aby małymi krokami dość do poziomu, kiedy Twoje treningi będą mogły wejść na znacznie wyższy poziom. Jeśli cierpisz na nadwagę, pamiętaj o tym, że nie powinieneś zaczynać nawet od biegania. Twoja kondycja może nie pozwolić Ci na bieganie dłuższych dystansów – przez to możesz szybko się zniechęcić. Także Twoje nogi mogą na tym za bardzo ucierpieć.

Na początku możesz zacząć zrzucać kilogramy, chodząc na spacery, stopniowo zwiększając tempo marszu, aby przyzwyczaić organizm do wysiłku i zmniejszyć nieco swoją wagę.

Dieta to konieczność

Z pewnością nie ugrasz za wiele, jeśli zaraz po treningu wrócisz do domu i w nagrodę zjesz wysoko kaloryczny, ciężkostrawny posiłek. Na chudnięcie wpływa nie tylko aktywność fizyczna, ale także deficyt kaloryczny. Dopiero tak połączone działania mogą dać Ci wymierne efekty.

Ustal, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Następnie ustal, na jakim poziomie jest Twoja codzienna aktywność fizyczna. W ten sposób dowiesz się, ile kalorii powinieneś zjadać w ciągu dnia. Od tego wyniku odejmij jeszcze około 200-300 kcal, i dodaj, na przykład godzinę marszobiegu. To właśnie idealny przepis na schudnięcie! 

Nie mniej ważna w tym całym procesie jest oczywiście motywacja. Jeśli sam nie będziesz chciał zmienić swojego ciała, ciągle będziesz szukać wymówek. Porzuć je! Nie wierzysz w to, że uda Ci się osiągnąć cel?

Oczywiście, że Ci się uda – przecież to jak najbardziej możlwie – spójrz tylko na metamorfozy innych. Nie tylko Ty zmagasz się z problemem nadwagi, są na to sprawdzone sposoby. Wystarczy, że będziesz się ich trzymać, aż osiągniesz wymarzony sukces. 

Czy można schudnąć w miesiąc?

Tak. Można schudnąć w miesiąc. Ile? Około dwóch, trzech kilogramów. Chudnięcie w szybkim tempie jest po prostu niezdrowe i może skończyć się efektem jojo.

Na początku efekty mogą być mało widoczne – jeśli chcesz zrzucić na przykład 20 kilogramów, to 3 kilogramy w ciągu miesiąca wydają się kroplą w morzu tego, co jeszcze musisz zrobić.

Jednak jest to jedyna zdrowa metoda na tracenie kilogramów. Mamy nadzieję, że jesteś świadomy tego, jak ważne jest Twoje zdrowie, i zechcesz o nie zawalczyć. W tym momencie zaczynasz pracę na swoją przyszłość – pamiętaj o tym!

You may also like