Reklama internetowa online to świetny sposób na rozwój firmy i zwiększenie przychodów. Ważne jest, aby zrozumieć różne rodzaje reklam online, dzięki czemu można podjąć świadomą decyzję o tym, jak najlepiej z nich korzystać.
W tym artykule, będziemy badać korzyści z każdego rodzaju reklamy i omówić, który z nich może być lepiej nadaje się do małej firmy, takich jak ty.
Jakie są korzyści z reklamy online?
Istnieje wiele korzyści z reklamy online. Pierwszą i najbardziej oczywistą korzyścią jest koszt reklamy w porównaniu do innych sposobów marketingu firmy, jak druk lub reklamy radiowe.
Możesz zacząć z relatywnie małym budżetem, w zależności od tego, jaki typ reklamy wybierzesz dla swojej kampanii – rozwiniemy więcej poniżej o tym, jak każdy typ działa!
Niektóre z głównych korzyści to…
Osiągnąć większą publiczność
Dotarcie do wybranej grupy odbiorców
Mierz swój sukces w celu optymalizacji
Kontrola treści
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych i platform mediów społecznościowych
Twórz reklamy w podróży za pomocą smartfona lub tabletu.
Jak wypromować firmę dzięki kampanii Google Ads?
Google Ads wykorzystuje podejście wyszukiwarki, która pozwala użytkownikom promować swoją firmę poprzez kierowanie odpowiednich słów kluczowych, które mogą skutkować generowaniem leadów i wzrostem sprzedaży wśród innych kluczowych wskaźników wydajności.
Wcześniej znany jako Google AdWords, ten model płatnej reklamy online działa podczas wiązania wielu aspektów, które zapewniają marketerom dostęp do wykorzystania strony wyników wyszukiwania (SERP), aby osiągnąć pożądaną grupę docelową.
Cel i zadania
Ta pierwsza sekcja określa kilka różnych ścieżek i celów do wyboru.
W zależności od pożądanego wyniku oraz produktu lub usługi Twojej firmy, powinieneś wybrać ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.
Rodzaje reklam Google
Ta kolejna sekcja jest obowiązkowa i wyświetla szeroką gamę typów Ad do wyboru. Ważne jest, aby znać różnicę między każdym z nich, więc czytaj dalej, aby uzyskać szczegółowy podział najbardziej używanych i popularnych picków.
Szukaj
Jest to najbardziej popularna i powszechna forma Google Ads, którą prowadzą firmy.
W rzeczywistości, reklamy wyszukiwania są przeważnie pierwszą rzeczą, o której każdy myśli, gdy słyszy o Google Ads jako całości.
Jak sama nazwa wskazuje, ta forma reklamy jest to, co widać na stronie wyników wyszukiwania. Reklamy te pojawiają się jako pierwsze i czasami pojawiają się również na końcu strony.
Możesz odróżnić organiczne wyniki wyszukiwania od tych, które zostały opłacone, ponieważ te ostatnie będą ewidentnie wyświetlać tytuł “Ad” w lewym górnym rogu wyniku wyszukiwania.
Wyświetlanie
Google dodał więcej rodzajów reklam, które firmy mogą uruchomić, które mają różne odwołania i można je znaleźć na wielu platformach Google.
Ten typ reklamy różni się od reklam w wyszukiwarce, ponieważ są one prezentowane w formie banerów reklamowych i są wyświetlane na stronach internetowych w sieci Google.
Zakupy
Reklamy te są dostosowane do promocji produktów i można je zobaczyć poprzez zakładkę zakupy w Google.
Jest to idealne rozwiązanie do promowania konkretnych produktów i podobnie jak reklamy wyszukiwania, będą wyświetlane na górze wyników wyszukiwania użytkowników dla konkretnego promowanego produktu.
Marketing internetowy
Marketing cyfrowy, znany również jako marketing internetowy, to wykorzystanie kanałów cyfrowych do promowania produktów i usług.
Te kanały cyfrowe obejmują wyszukiwarki, media społecznościowe, pocztę elektroniczną, strony internetowe i aplikacje mobilne.
Przyjazny dla budżetu
Marketing cyfrowy wyrównał pole dla małych firm. Umożliwia właścicielom małych firm o napiętym budżecie wprowadzanie na rynek swoich produktów i usług oraz docieranie do rynku docelowego, co zwiększa ich konkurencyjność.
Większość kanałów marketingu cyfrowego jest bardzo przystępna, a niektóre są całkowicie darmowe.
Na przykład zamieszczenie zdjęcia swoich produktów na mediach społecznościowych nie kosztuje absolutnie nic, ale może przynieść wielkie zyski.
Jeśli zdecydujesz się na płatny kanał, taki jak reklama pay-per-click, możesz zacząć od niskiej kwoty i stopniowo zwiększać inwestycję w miarę wzrostu wydajności.
Nie ma minimów na zakupach kampanii reklamowych dla reklamy PPC, więc możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej niezależnie od budżetu.
Skuteczna reklama
Jedną z głównych wad tradycyjnych metod marketingowych jest to, że są one ograniczone przez geografię.
Marketing cyfrowy, z drugiej strony, oferuje szerszy zasięg, ponieważ dzieje się to w Internecie.
Dzięki stronie internetowej i solidnej obecności w mediach społecznościowych, Twoja mała firma może dotrzeć do międzynarodowej publiczności.
Podczas gdy międzynarodowy zasięg jest wielką zaletą, większość małych firm opiera się na klientach z najbliższej okolicy.
Marketing cyfrowy pomaga również poprawić lokalny zasięg poprzez lokalnie kierowane reklamy i lokalne SEO.
Połączenie globalnego i lokalnego zasięgu otwiera wiele możliwości dla małych firm, które chcą się rozwijać i rozszerzać.
Narzędzia marketingu internetowego:
Marketing cyfrowy może być wciągający, wymagający i intelektualnie satysfakcjonujący.
Ale wiele pracy administracyjnej często idzie z nim. Poprzez automatyzację żmudnych lub trudnych aspektów strategii marketingu cyfrowego, można wziąć agonię z niego za pomocą narzędzi takich jak te i wiele innych, które są podobne.
Socialbakers
Socialbakers to napędzane przez sztuczną inteligencję narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, które zapewnia doskonałą analizę klientów, odkrycie marketingu wpływu oraz atrakcyjny wizualnie pulpit nawigacyjny i kanał treści.
Skonsolidowany kanał treści pozwala zobaczyć swoje posty na wszystkich platformach.
Możesz także monitorować pulpit analityczny i inteligentne narzędzia do planowania, które zalecają najlepsze czasy do publikowania postów.
Hootsuite
Hootsuite, jedna z najwcześniejszych platform do zarządzania mediami społecznościowymi, pozwala tworzyć, planować i udostępniać treści w kanałach. Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, YouTube itd. Hootsuite to intuicyjny, wizualny i łatwy w użyciu menedżer mediów społecznościowych.
Jego funkcja skrzynki odbiorczej pozwala zarządzać publiczną i prywatną komunikacją w jednym miejscu, a jego narzędzia do słuchania społecznościowego i analizy danych optymalizują i mierzą sukces kampanii. Hootsuite jest przyjazny dla zespołów i oferuje darmową edycję.
Seventh Sense
Seventh Sense, narzędzie AI do kampanii e-mail marketingowych, zapewnia, że Twoje wiadomości e-mail są dostarczane w optymalnym czasie dla każdego klienta.
To niestandardowe rozwiązanie umożliwia marketerom cyfrowym bardziej efektywną komunikację z klientami, wiedząc, że ich wiadomości e-mail są otwierane w najbardziej odpowiednim czasie.
To narzędzie AI zwiększa również dostarczalność wiadomości e-mail, podnosząc wynik nadawcy. Jest to krytyczna metryka dla firm, które wysyłają wiele e-maili każdego tygodnia. Jednak Seventh Sense jest kompatybilny tylko z Hubspot i Marketo.
Mailchimp
To popularne narzędzie jest rozwiązaniem all-in-one do tworzenia kampanii email marketingowych.
Wstępnie zaprojektowane szablony e-maili i możliwości “przeciągnij i upuść” umożliwiają komponowanie profesjonalnych e-maili i zwiększanie sprzedaży.
Ponadto możesz zarządzać i śledzić kilka kampanii e-mailowych w czasie rzeczywistym, aby zapewnić ich sukces. Mailchimp jest prosty i kompletny.
Możesz komponować e-maile z grafikami, GIF-ami i spersonalizowanymi czcionkami, a następnie testować A/B, aby znaleźć najlepszy. Jeszcze lepiej, oferują bezpłatny pakiet usług email marketingowych dla małych firm.
Obsługuje on do 2K kontaktów, jeden pulpit nawigacyjny dla odbiorców, funkcje segmentacji i podstawowe szablony e-maili. Jeśli chcesz więcej, sprawdź ich pakiet premium.
SEMrush
Jest to najpopularniejsze na świecie narzędzie SEO klasy premium. SEMrush to niezbędne narzędzie SEO typu all-in-one, niezależnie od Twojego doświadczenia w marketingu cyfrowym.
Możesz śledzić wydajność swojej witryny i prowadzić badania słów kluczowych za pomocą SEMrush. Przeanalizuje on Twoje backlinki, oceni Twoją rangę i ujawni więcej informacji o Twojej konkurencji.
Ponadto SEMrush pozwala śledzić pozycje słów kluczowych i znaleźć nowe, które można uplasować w rankingu.
Narzędzie to dostarcza sugestii słów kluczowych i pomysłów, które pomogą Ci zoptymalizować strony docelowe i posty na blogu.
Ahrefs
Ahrefs to dynamiczna i przełamująca rynek platforma SEO, która zwiększa ruch na Twojej stronie.
Jego bogactwo niesamowitych funkcji, w tym badania słów kluczowych, link-building, śledzenie rankingu, analiza ruchu, audyty stron internetowych oraz badania i analiza konkurencji, czynią go jednym z najbardziej zaawansowanych platform.
Ahrefs ma wiele funkcji, które mogą pomóc Ci poprawić swoje SEO i rozwinąć swój marketing cyfrowy.
Ale pamiętaj, że to narzędzie jest nieco techniczne, więc będziesz musiał nauczyć się, jak go poprawnie używać.