Jak działają sprzęgła hydrokinetyczne? Po czym rozpoznać awarię?

sprzęgła hydrokinetyczne

by admin
0 comment
sprzęgła hydrokinetyczne

Jak działają sprzęgła hydrokinetyczne? Po czym rozpoznać awarię?

Motoryzacja to rynek pełen innowacji. Sprzęgła hydrokinetyczne znacząco poprawiły funkcjonowanie skrzyni biegów, choć te urządzenia mają też kilka wad. Porozmawiajmy o tym przez chwilę. Sprawdźmy przy okazji, ile kosztuje nowa przekładnia hydrokinetyczna. A może regeneracja się bardziej opłaca?

Sprzęgło hydrokinetyczne – działanie

Działanie przekładni hydrokinetycznej opiera się na cieczy. Może to być woda albo inny płyn. Ważne jest, aby ciecz znajdowała się w układzie zamkniętym. Powinna wypełniać ok. 75% objętości obudowy urządzenia. W środku musi też znaleźć się pompa oraz turbina. Ich wirniki odgrywają rolę elementu czynnego, jak i biernego. Oba te elementy wprawiają płyn w ruch, czego rezultatem jest wymiana energii. Umożliwia to fizyczne zjawisko bezwładności cieczy.

Najpierw wirnik czynny zamienia energię mechaniczną z silnika na energię kinetyczną. Dzięki temu ciecz jest wprawiona w ruch. Rolą elementu biernego zaś jest coś odwrotnego: zamiana energii kinetycznej w mechaniczną, aby ją następnie przekazać do skrzyni biegów. W dużym skrócie, fakt, ale tak właśnie działa sprzęgło hydrokinetyczne. W związku z tym niektórzy nazywają je przekładnią wodną.

Stosunkowo prosty mechanizm może jednak ulec awarii. Czasami można zregenerować sprzęgło hydrokinetyczne, a czasami nie ma innego wyjścia – trzeba kupić nowe. Obie sprawy można załatwić w każdym specjalistycznym warsztacie. A gdzie znajdują się najlepsi fachowcy od sprzęgła hydrokinetycznego? Oto odpowiedź: https://www.sprzeglohydrokinetyczne.pl.

Awaria przekładni hydrokinetycznej

Na problemy ze sprzęgłem hydrokinetycznym mogą narzekać zwłaszcza ci kierowcy, którzy mają samochody z automatyczną skrzynią biegów. Rozwiązania manualne w znacznej mierze mają zainstalowane sprzęgło cierne, które zapewnia lepszą dynamikę jazdy. Jednak ogromną zaletą systemu hydrokinetycznego jest jego naturalna płynność. Dzięki temu komfort prowadzenia samochodu z automatem pozostaje niedościgniony. I to właśnie po tym często można rozpoznać awarię układu hydrokinetycznego.

Kiedy płynny konwerter momentu obrotowego zaczyna szwankować, jakość prowadzenia auta staje się zauważalnie niższa. Występuje też tzw. falowanie obrotów silnika. Samoistny wzrost i opadanie wskaźnika może mieć jednak wiele przyczyn. Niemniej zlekceważenie zjawiska nie powinno mieć miejsca. Wizyta u specjalisty już tak.

Objawy awarii sprzęgła hydrokinetycznego to także szarpanie podczas przyśpieszania oraz wyczuwalne pogorszenie funkcjonalności automatycznej skrzyni biegów. Czasami z jej wnętrza mogą dobiegać również dziwne odgłosy. Przyczyną tych zjawisk może być po prostu zużycie przekładni, ale też uszkodzenie mechaniczne wewnątrz, czyli np. zepsuty wirnik pompy.

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego

Jako że sprzęgło hydrokinetyczne składa się ze stosunkowo niewielu części, jest możliwe odnowienie „funkcji życiowych” tego urządzenia. Regeneracja konwertera polega głównie na wyczyszczeniu poszczególnych elementów oraz naprawie tych, które są zużyte. To jednak nie wszytko – zregenerowane sprzęgło hydrokinetyczne trzeba jeszcze przetestować. Trzeba je wyważyć, aby dynamika urządzenia była tak zbliżona do nowości, jak to tylko możliwe. Lepiej więc oddać sprawę w ręce ekspertów.

Sprzęgła hydrokinetyczne – ceny

Zakup przekładni nie jest tanim przedsięwzięciem. Używane sprzęgło hydrokinetyczne kosztuje kilkaset złotych. Nowe zaś mogą kosztować kilka tysięcy. Wiele, oczywiście, zależy od modelu samochodu i producenta. W porównaniu z tym koszt regeneracji przekładni hydrokinetycznej jest dużo niższy. Szczegóły znajdą Państwo na stronie https://www.sprzeglohydrokinetyczne.pl.

You may also like